[linux] Na gebruik xsane werkt printen niet meer (met work-around)

Cecil Westerhof cecilwesterhof op xs4all.nl
Di Feb 12 11:56:32 CET 2008

Ik zat al een poosje met het probleem dat ik soms niet meer kon
printen. Of beter gezegd, dat print jobs niet meer werden verwerkt.
Vandaag ben ik er eindelijk achter gekomen wat het probleem is en heb
een work-around gevonden. Misschien handig voor mensen die tegen
hetzelfde aanlopen. En misschien weet iemand een betere oplossing dan
de mijne. ;-}

Ik heb een HP LJ 3200. Deze is aangesloten via USB i.v.m. de scanner.
Zodra ik met xsane iets heb gescanned worden print opdrachten niet
meer verwerkt. Ze komen wel aan en ik zie ze ook met lpq, maar verder
gaat het niet.
Dit probleem kan ik oplossen door alle print jobs die in de que staan
te cancellen -als ik dit niet doe dan werkt het niet- en daarna de
usb-stekker van de printer eruit te halen en er weer in te doen. Dan
werkt printen weer naar behoren.
Het beste is natuurlijk om meteen de stekker eruit te halen en weer
terug te doen, maar als je al iets hebt geprint moet je dus eerst de
jobs in de que cancellen.

Weet iemand een manier om dit probleem te voorkomen? Want een
work-around blijft een work-around.