[linux] Re: local root exploit, proof of concept

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Wo Feb 13 05:15:24 CET 2008

Roeland Th. Jansen wrote:

> voor thuis: nee. maar dan kan je ook tijdelijk (until reboot) de boel zo
> maken dat er niks ergs gebeurt.

Met de ietwat aangepaste exploit.

> voor grote mensen systemen werkt dat helaas anders.

Mja, de uitrol is dan een punt. Ken ik zelf ook wel, ondanks een aardig
gecontroleerde omgeving maar weer weinig redundantie.
Maar alles kan klaar staan, met eventueel de zaak tot de boot al gefixt,
zodat daarna men weer opgelucht kan ademhalen.

Kortom: er valt mee te werken.

Of wil je tot de volgende patch-tuesday wachten?