[linux] Re: Bufferlengte van een redirect aanpassen

Cecil Westerhof CecilWesterhof op xs4all.nl
Di Feb 19 22:33:29 CET 2008

Op dinsdag 19-02-2008 om 21:24 uur [tijdzone +0100], schreef Wybo
Dekker:

> is tail -f hier geen oplossing?
> Dus:
>
> $ commando >& log &
> $ tail -f log
>
> Probeer maar:
> $ cat <<EOF >commando
> while true; do
> echo -n `date`
> sleep 1
> done
> EOF
> $ ./commando >& log &
> $ tail -f log
>
> De output loopt niet achter op je klok.

Nope, en de oplossing met tee in een andere post ook niet. Het commando
is een bash-script die mysql statements uitvoert. Als ik die gewoon
draai, komt de uitvoer gewoon meteen zoals hij zou moeten. Op het moment
dat ik gewone redirectie gebruik of tee, dan krijg ik het probleem dat
het met horten en stoten gaat. Probleem treed op bij een klant, die wel
een oudere versie heeft staan. Dus misschien is dat het probleem.

--
Cecil Westerhof <CecilWesterhof op xs4all.nl>