[linux] Re: Bufferlengte van een redirect aanpassen

Fred Mobach fred op mobach.nl
Do Feb 21 14:02:26 CET 2008

On Wednesday 20 February 2008 13:26, Wybo Dekker wrote:

> Hoe eigenlijk? In mijn voorbeeldje lijkt het niet te werken, ook niet
> als ik F geef. Het werkt wel als ik ipv "echo -n" alleen "echo"
> gebruik...

Wellicht komt dat omdat bij echo de "-n" het uitvoeren van de linefeed
onderdrukt. En een flush soms getriggerd wordt door zo'n linefeed. Zie
bijvoorbeeld --line-buffered bij grep.
--
Fred Mobach - fred op mobach.nl - postmaster op mobach.nl
website : http://fred.mobach.nl