[linux] Re: RAID 1

Zo Feb 24 14:08:04 CET 2008

On Sat, Feb 23, 2008 at 07:59:26PM +0000, Robert W Best wrote:
> Hi,
>    ik wil Linux installeren op een systeem met Windows XP op 2 HDs in
> RAID 1 (mirror) en de 3e HD voor back-up.
>
> Het lukte op de 3e HD ruimte te maken om SuSE te installeren, maar
> niet om de MBR te beschrijven. Dus geen dual boot menu.
>
> Robert Best
> --
> http://rwbest.no.sapo.pt/

Ik ben nog geen problemen met RAID tegengekomen (afgezien van het feit
dat tape drives soms niet lekker werken aan een RAID host). De RAID controller
zorgt ervoor dat je OS de gemirrorde discs als één enkele drive ziet.
Alleen speciale low-level tooltjes vertellen je dat er twee schijfjes
achter zitten.

Zijn de Windows file systemen wel te mounten vanuit Linux?

Misschien handig erbij te vermelden wat voor hardware je gebruikt.

Suc6,

Daniel

--
		Microsoft Windows Error Reporting
Dit probleem is veroorzaakt door Windows. Dit programma is gemaakt door