[linux] Re: RAID 1

Peter Vollebregt peter.vollebregt op gmail.com
Ma Feb 25 19:38:04 CET 2008

Roeland Th. Jansen schreef:

> uit mijn hoofd: ja. YaST kan je daar evt bij helpen of je ast het met
> de hand aan, Zie Udo's verhaal. Maar er staat me wel bij dat je die
> optie hebt achter een of ander advanced tabje.
>
> Normaal kom je dit soort constructies niet zo tegen... ;-)

In de dagen dat ik er nog mee werkte kon je de bootloader via YaST
installeren, en dat zo vaak doen als je wilde, waarbij je aan on geven
welke disk (en welke MBR, en eventueel kan je ook in de root-partitie
installeren (in combinatie met raid niet zo handig denk ik).

Als het alemaal mis was. Suse osptart dvd erin. starten met installeren.
Ergens kon je iets als advanced kiezen or rescue (maar niet de rescue
direct bij de start) en dan kon je grub ook opnieuw installeren.

Peter