[linux] Re: drift van interne klok

Di Jan 1 12:06:18 CET 2008

On Sun, Dec 30, 2007 at 10:58:43PM +0100, Bart-Jan Vrielink wrote:

> Elk moederbord is geschikt als tijd-server. Elke zichzelf respecterende
> tijd-server is namelijk niet afhankelijk van de systeemklok.

Volgens mij is elk gangbaar moederbord geschikt als tijd server en geen
enkel als klok. Als tijdgever gebruik je een goedkope DCF tijd ontvanger
of een duurdere atoomklok. De rest van de NTP servers synchroniseert de
eigen tijd aan hand van andere tijd servers (die bijv. wel over een
nauwkeurige klok beschikken).

De vraag is dus wat je precies denkt aan die drift getallen te hebben.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
		Microsoft Windows Error Reporting
Dit probleem is veroorzaakt door Windows. Dit programma is gemaakt door