[linux] Re: firefox file types

Wybo Dekker wybo op servalys.nl
Do Jan 3 18:04:04 CET 2008

On Thursday 03 January 2008 00:10:47 Hugo van der Kooij wrote:

> Ehh. Je gooit daar twee zaken door elkaar. Namelijk een protocol handler
> en een filetype. De mms: aanduiding geeft aan dat je het MMS protocol
> gebruikt en geen HTTP.

wat gooi ik door elkaar  als ik meld dat ik (als voorbeeld) een url
mms://.....wmv wil afspelen? Daar komen een protocol handles en een
extensie/filetype-aanduiding in voor, ja. Maar die gooi ik toch niet door
elkaar?? Het protocol is mms en de file extensie wmv en als ik met firefox op
die url klik wil ik een video zien.

> De file extensie (bestaat eigenlijk niet onder unix) geeft iets aan over
> wat voor filetype het is. Vaak is er een relatie tussen mime type (hier
> nog niet genoemd) en file type en in de filenaam wordt dat weergegeven
> door de "extensie".

ook onder unix bestaan extensies, maar ze hebben daar alleen symbolische
betekenis omdat er voldoende tools zijn om op een andere manier het file type
te bepalen, toch?

--
Wybo