[linux] Re: firefox file types

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Do Jan 3 20:25:51 CET 2008

On Thu 03 Jan 2008, Wybo Dekker wrote:

> ook onder unix bestaan extensies, maar ze hebben daar alleen symbolische
> betekenis omdat er voldoende tools zijn om op een andere manier het file type
> te bepalen, toch?

Het interessante van Hugo z'n antwoord was "mime type".
Volgens mij kijkt een browser in eerste instantie naar wat de http
server zegt welk soort content gestuurd wordt, en dat dus via de
Content-Type header, bijvoorbeeld:

$ HEAD http://gps.nl/media/waypoint.3gp | grep Content-Type:

Nu zal de http server meestal een tabelletje hebben van extensie en mime
type, maar daar kan mee geknoeid worden :)

Paul Slootman