[linux] Re: firefox file types

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Vr Jan 4 14:59:57 CET 2008

On Thu 03 Jan 2008, Wybo Dekker wrote:

> hier begrijp ik niets van - dit ziet eruit als een prompt, gevolgd door een
> commando(HEAD) met een url-argument, gepiped naar grep.
>
> Ik ken geen HEAD, alleen een head, maar die zijn alleen identiek op een OS dat
> case insensitive is... dus leg eens uit?

HEAD is dus (uiteraard!!!) wat anders dan head, ik ken geen head die
iets aankan met een URL.

HEAD hoort bij libwww-perl, en laat de headers van een HTTP response
zien. Zo is er ook GET wat de content laat zien van een HTTP response.

Is een stuk makkelijker dan:

echo -en "HEAD /media/waypoint.3gp HTTP/1.0\r\nHost: gps.nl\r\n\r\n" | nc gps.nl 80

Paul Slootman