[linux] Dubbele TFT schermen instellingen AAR

Arno H.P. Reuser a op reuser.biz
Za Jan 5 12:15:48 CET 2008

After Action Report, ter info, voor het archief.

Naar aanleiding van mijn eerdere vraag en de tips die ik via de lijst en
prive heb gekregen geef ik hier een samenvatting van wat ik ermee gedaan
heb, in de hoop dat wellicht anderen er iets aan hebben.

Updaten van FC6 naar FC8 werkt niet wegens een bug in het updatescript.
Het uitvoeren van de geboden tip werkt ook niet.
Derhalve FC8 op een schone partitie als extra OS geinstalleerd.
De beeldschermen die ik heb gekocht zijn Samsung Syncmaster 223BW. De
videokaart is een NVidia e-GeForce 8400GS. Deze combinatie werkt
uitstekend samen en heeft geen enkel probleem opgeleverd.

Wat NIET werkt is 1 beeldscherm aan de kaart en 1 beeldscherm aan het
moederbord (Asus M2NPV-VM).
De beeldchermen hebben een DVI en een conventionele VGA interface. Ik
heb beide geprobeerd en zie (vrijwel) geen verschil, behalve in de prijs
van de kabels: DVI is bijna tweemaal duurder.

Arno Reuser