[linux] Re: help! babylonische verwarring image conversie

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Ma Jan 7 09:38:48 CET 2008

On Mon 07 Jan 2008, Hans Paijmans wrote:

> ik moet voor een congresbundel plaatjes inleveren met een width of 2185
> pixel and a resolution of 300 dpi. Wat is de juiste incantatie van
> convert hiervoor?

DPI is een conventie voor gescande plaatjes om een indicatie te geven
van de originele grootte, verder heeft het eigenlijk geen betekenis.
Volgens mij is het ook alleen enigzins relevant als het format TIFF is.
Overigens willen ze het blijkbaar op 18,5cm breed printen
(2185/300*2.54)

Verder zou ik zo uit m'n hoofd zeggen:

convert -geometry 2185 plaatje_in plaatje_uit

Paul Slootman