[linux] Re: Foto CD probleem bij Zutphen

Zo Jan 13 18:45:51 CET 2008

On Sun, Jan 13, 2008 at 02:17:14PM +0000, Robert W Best wrote:
> Is een HEMA foto-cd onder Linux te bekijken?
> Is iemand in de buurt van Zutphen bereid met Linux te helpen?
>
> Ik heb SuSE Linux 10.2 geïnstalleerd op de nieuwe Acer laptop van mijn
> zuster omdat ze met Windows niet overweg kan. E-mailen gaat nu goed,
> maar ze krijgt alleen foutmeldingen als ze een HEMA foto-cd in de
> drive stopt.
>
> De CD is goed, onder Windows zijn de foto's wel te bekijken. Volgens
> de HEMA website staan ze in jpg-formaat, dus dat is het probleem
> niet. Maar de viewer op de foto-cd is natuurlijk alleen voor Windows.

Linux applicaties ondersteunen het JPEG formaat, maar er zijn
verschillende varianten van, zoals JPEG 2000.

Het Photo-cd formaat wordt minder goed ondersteund. Ik heb hier de
OS/2 vs.3.0 installatie CD-ROM, die enkele plaatjes in PCD formaat
bevat. Ze kunnen met Imagemagick worden geopend, maar er klopt niets
van de kleuren.

Met vriendelijke groet,

Daniel von Asmuth

--
		Microsoft Windows Error Reporting
Dit probleem is veroorzaakt door Windows. Dit programma is gemaakt door