[linux] Re: CF kaart met twee partities: 1 /dev entry

Do Jan 17 18:41:37 CET 2008

On Thu, Jan 17, 2008 at 05:20:00PM +0100, Udo van den Heuvel wrote:
> Hallo,
>
> Ik heb hier een 64 MB CF kaart waarop ik twee partites heb gemaakt.
> Als ik de kaart bij m'n Fedora 8 systeem in de multicard reader steek
> meldt dmesg o.a.:
>
> (...)
> sd 4:0:0:0: [sde] Write Protect is off
> sd 4:0:0:0: [sde] Mode Sense: 43 00 00 00
> sd 4:0:0:0: [sde] Assuming drive cache: write through
>  sde: sde1 sde2
>
> Dus twee partities.
> Echter in /dev onstaat alleen een sde1. Niet ook sde2.

Wat doet-ie als je /dev/sde2 met de hand aanmaakt en probeert te
mounten?

Daniel

--
Dit probleem is veroorzaakt door Windows. Dit programma is gemaakt door
Microsoft Corporation. Microsoft Corporation heeft momenteel geen oplossing