[linux] Na booten eerst 9 1/2 minuut denken(?) eer X werkt voor home-dir

Vr Jan 25 18:20:41 CET 2008

Sinds ik SuSE 10.3 heb ge-installeerd duurt het vervelend lang eer ik
voor mezelf X in kde-formaat werkend heb. Wel krijg ik na het booten een
grijzig scherm, met in het midden een X-kruis voor de muiswijzer
(verplaatst zich ook met de muis), maar niet het normale kde-blad met
iconen voor de diverse programma's, en evenmin de normale SuSE taakbalk.
Het grijzig scherm met X-wijzer kan ik weggooien met ALT-CTL-backspace,
en dan krijg ik een inlogscherm. Log ik root in dan krijg ik het rode
bommen-scherm, log ik in als mezelf dan wordt het weer grijzig+X. Doe ik
niets, en wacht ik dan krijg ik na 9'30" X op mijn scherm zoals ik het
van het begin had gewild. Ik heb mijn messages ge-inspecteerd of er iets
te zien is in het log, maar dat toont niets tussen grijzig+X en de 9'30"
later wanneer kde weer normaal draait.
Ik snap hier niets van. Iemand een suggestie waar te kijken om de
oorzaak te vinden?
bvd
--
Julien Michielsen