[linux] Re: Na booten eerst 9 1/2 minuut denken(?) eer X werkt voor home-dir

Za Jan 26 15:32:24 CET 2008

Martijn van Oosterhout wrote:

| Standard is dat lo, ik neem aan dat daar niet aan gesleuteld is:
|
| lo        Link encap:Local Loopback
|           inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0
|
| $ ping 127.0.0.2
| PING 127.0.0.2 (127.0.0.2) 56(84) bytes of data.
| 64 bytes from 127.0.0.2: icmp_seq=1 ttld time=0.037 ms
| 64 bytes from 127.0.0.2: icmp_seq=2 ttld time=0.029 ms

| Het is precies goed als het is volgens mij.

Ik merk dat de basis aanname is dat het goed moet zijn omdat het heeft
gewerkt. Die aaname heb ik meerdere malen als niet correct bewezen gezien.

Derhalve dien je bij een fout dus niet aan te nemen dat je configuratie
goed was. Je bent wellicht weg gekomen met een foutieve configuratie.

Ik ram het er bij elke collega in. "Je neemt niets aan van de klant
behalve zijn geld. (De rest controleer je.)"

Dus loop het van A tot Z door. Dat is iets wat wij niet kunnen doen maar
wat Julian moet doen in dit geval.

Dus Julian: Wantrouw alles en controleer of elke stap klopt.
~ naam naar IP
~ IP naar naam
~ Luistert de poort waar je die verwacht?
~ Zit er geen filter tussen?
~ Wat staat er in de log van je X.org server?

In mijn geval zou ik X issues eerst gaan zoeken in:
/var/log/Xorg.0.log
/var/log/gdm/:0.log

Maar goed dat is op mijn laptop met Fedora 8

Hugo.

- --
hvdkooij op vanderkooij.org               http://hugo.vanderkooij.org/
PGP/GPG? Use: http://hugo.vanderkooij.org/0x58F19981.asc