[linux] Re: cron niet laten draaien als load > threshold

Paul Slootman paul+nospam op wurtel.net
Wo Jun 4 11:30:16 CEST 2008

On Wed 04 Jun 2008, Folkert van Heusden wrote:

> Weet iemand een truuk om er voor te zorgen dat cron stopt met uitvoeren
> van jobs als de load boven een bepaalde drempelwaarde komt? (en weer wel
> als de load daaronder komt)

Cron is er voor bedoeld om dingen op bepaalde tijden te laten draaien.
Om dat afhankelijk te maken van de load kan voor problemen zorgen.
Als de cronjob verder niet belangrijk is dat ie op dat moment uitgevoerd
wordt, dan moet dat maar in de job zelf geregeld worden...

Ik zou iig. niet blij zijn als cron geen jobs meer zou starten als het
even druk is.

Paul