[linux] Re: bellen via Fritz, doen?

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Vr Jun 6 22:11:58 CEST 2008

On vr, 2008-06-06 at 21:18 +0200, Hans Rood wrote:
> De Fritzbox die ik ter vervanging van mijn mxstream-DSLmodem van xs4all
> heb gekregen bevat naast modem, switch, router en AP ook nog een heuse
> PBX.
>
> De bedoeling lijkt dat ik nu ga VOIPen via xs4all en mijn KPN-ab. opzeg.
> Voor dat laatste voel ik niks maar is dat voip wel de moeite waard?
>
> hansr

Dat hangt van je huidige tel. rekening af. Wij hebben sinds ca. een half
jaar geen vaste aansluiting meer en doen alles via voip, scheelt voor
ons aanzienlijk in de kosten. Overigens, met de Fritz en xs4all ben je
niet gebonden aan 1 voip provider. Voor uitbellen gebruik ik sipdiscount
of xs4all afhankelijk van welke het goedkoopst is, de 2 nummers welke ik
gebruikte heb ik laten overzetten naar budgetphone. Ik ben er tot nu toe
tevreden over, maar als er een grote ADSL storing is werkt het
natuurlijk niet meer. Als back-up heb je dan altijd nog gsm.

Ik heb wel eerst het uitbellen via voip een half jaar gebruikt met de
vaste lijn als back-up en past toen ik daar tevreden over was de nummers
van de vaste lijn geporteerd.

Aart