[linux] Re: vreemd schijfgerelateerd probleem

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Di Jun 17 19:41:44 CEST 2008

On di, 2008-06-17 at 17:53 +0200, Udo van den Heuvel wrote:

> Het is vrij aardig om de 30 minuten en de load gaat richting 3.5 a 5.
> (op een dual core doos)
> Het e.e.a. lijkt af te hangen van het boottijdstip.
>
> Wie o wie helpt me een stap verder?
> Qua cron etc zie ik geen verband.

Ik heb geen idee ;-), maar als je nu b.v. met multitail een tail -f laat
lopen op een aantal log-files zoals sys.log ed. is er dan niet iets te
vinden dat draait tijdens die hoge belasting. Verder kan het van alles
zijn, een mailserver die eens per half uur probeert zijn que te legen,
fetchmail dat eens per half uur mail ophaalt en aan de mailserver
aflevert en zo is er nog wel het een en ander te bedenken. Ik neem aan
dat je tijdens die hoge belasting al eens met top gekeken hebt.

--
Aart