[linux] Re: KMail Calender etc.

Casper Gielen casper-nllgg op gielen.name
Za Jun 21 01:04:09 CEST 2008

joop gerritse schreef:
> Sinds enige tijd zitten er bij KMail onder Inbox een aantal subfolders
> Calender, Contacts, ... enz.
>
> Duidelijk een Exchange plagiaat (ja, ik ken Exchange wel, hoor ;-) ).
> Maar hoe gebruik je die? Ik ben altijd "in" voor een experiment, maar ik heb
> nog niet ontdekt hoe je er überhaupt iets mee doet, laat staan iets zinnigs.
> Iemand?

Ik gebruik het niet, maar op zich lijkt het me een handige feature. Als
ik buitenshuis ook veel met KDE zou werken zou ik deze mogelijkheid
waarschijnlijk wel gebruiken.

Deze mappen worden overigens niet door KMail zelf gebruikt, maar door
KOrganizer enzo. Het enige wat KMail er mee kan doen is ze voor je
verbergen,
zodat je ze niet per ongeluk gaat deleten ofzo.

Om het te gebruiken pak je een programma dat het ondersteund, bv KOrganiser,
en voegt een gegevensbron toe. Daarbij kies je voor het type "Kalender
op IMAP
via KMail" (of wat het relevante gegevenstype ook is). En that's it,
voortaan zal je bij het maken van afspraken kunnen kiezen om die op je
IMAP server op te slaan, en dan kun je ze ook vanaf een andere KDE
computer bekijken.