[linux] huisADSLcentrale

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Do Jun 26 10:05:45 CEST 2008

Hoi,

De huistelefooncentrale zal bekend zijn,
zo'n kastje met een buitenlijn en vier binnenlijnen.
Met die binnenlijnen kun je in huis bellen zonder telefoontikken,
helemaal fantastisch om met klassieke telefoonmodems te spelen.

Voor ISDN exprimenten zou je voldoende hebben aan twee terminal
adapterkaarten plus een voeding van -48 Volt.

Waar ik naar op zoek ben,
is een huisADSLcentrale, althans zo noem ik het.

Het gaat er om dat twee ADSL modems met elkaar verbonden zijn,
zonder dat er een KPN wolk tussen zit. Het is de "wolk" die gemaakt moet
worden, zoals de huistelefooncentrale dat doet.

Maar wat is de echte naam van wat ik zoek?

Of wat zijn andere vaktermen voor wat ik voor ogen heb?

Cheers
Geert Stappers