[linux] Hoe hang je bestaande XP partitie onder VirtualBox?

Ma Nov 3 14:32:56 CET 2008

Ik zou graag een bestaande WinXP partitie willen gebruiken onder
VirtualBox. Ik heb VirtualBox-2.0.4 ge-installeerd, en na het opstarten
daarvan (met het welkomstscherm "Welcome to VirtualBox") geef ik door
een klik op het tandwiel "New" aan dat ik een nieuwe Virtual Machine op
wil zetten. In de volgende stap geef je aan hoeveel geheugen je aan de
VM mee wilt geven, en dan volg ik het advies van 192 MB. Dit leidt me
tot stap 3: "Select a hard disk image to be used as the boot hard disk
of the virtual machine". Het liefst zou ik hier de bestaande WinXP par-
titie willen gebruiken, en ik klik daarvoor op "Existing". Het liefst
zou ik daarna de mogelijkheid krijgen de betreffende partitie aan te
wijzen. Het lukt me echter niet naar de betreffende partitie toe te
manoeuvreren. In het selectie-frame staat "You can select an existing
hard disk image from the drop-down list or by pressing the Existing
button to invoke the Virtual Disk Manager dialog". Ik vind echter geen
manier om de betreffende partitie te gebruiken om daarvandaan WinXP op
te starten.
Doe ik hier iets fout, of heb ik hier aangegeven de boel helemaal niet
te begrijpen?
bvd
--
Julien Michielsen