[linux] Re: cflag has changed...???

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Do Nov 6 15:41:48 CET 2008

On do, 2008-11-06 at 13:53 +0100, Hans Paijmans wrote:
> Zuchtend weer eens begonnen die &^%( ralink module te compileren. Twee
> zelfs. De een, van de ralink website beweert bij hoog en bij laag dat ik
> de header files niet heb ge"installeerd, hoewel ik dat wel heb gedaan.
> Meerdere keren zelfs, met apt-get.

De keren dat dat me is overkomen, stonden de header files op een andere
plek dan waar ze verwacht worden. Een symlink zetten van waar ze
verwacht worden naar waar ze staan loste het probleem dan op. Met mijn
kristallen bol kan ik jammer genoeg niet zien waar ze staan en waar ze
verwacht worden. Waar ze verwacht worden is vaak af te leiden uit de
output van het commando ./configure dat je vaak moet geven voor je kunt
compileren.

> En de alternatieve module van codemonkey begint te schuimbekken over
> CFLAGS en dat ik de EXTRA-CFLAGS moet fixen. Google geeft geen zinnige
> oplossing.

kan ik zonder verdere info geen zinnig woord over zeggen. (Compileren
doe ik de laatste jaren sowieso heel zelden meer, is meer iets uit de
goede oude tijd)

Aart