[linux] Re: OT: voeding en video kaart

Casper Gielen casper op dse.nl
Wo Nov 12 12:03:00 CET 2008

On Wednesday 12 November 2008 11:29:01 Alexander Volovics wrote:
> Voor het gebruik van de recente midden en top klasse
> video kaarten wordt een voeding van 400-500W aanbevolen.
>
> Is het mogelijk om een kaart waarvoor 400W wordt aanbevolen
> te plaatsen in een PC met een 300W voeding.
>
> Zijn er (veel) problemen te verwachten of is het ten sterkste
> aanbevolen de voeding te vervangen.

Zo'n kaart gebruikt het grootste deel van de tijd maar een fractie van z'n
topvermogen (net als de meeste anderen onderdelen).
Maar als hij een keer hard aan het werk gaat is het direct het meest
belastende onderdeel van je computer.
Aangezien je vraagt over "de recente midden en top klasse" ga ik er vanuit dat
je ook van plan bent om die kaart serieus te gaan gebruiken.

Het verveldende van een voeding die het net niet aan kan is dat het meestal
wel merkt, maar vreemde problemen gaat veroorzaken, zoals spontane crashes.

--
	Casper Gielen
casper op gielen.name, CAPSLOCK2000 op zvdk.nl
> Wait a minute! Did you just compare Windows Vista with Ferrari?
It's expensive to own, expensive to fix, and makes you curse like an italian.
						-- eclectro on Slashdot