[linux] Re: OT: voeding en video kaart

Alexander Volovics a.volovic op upcmail.nl
Do Nov 13 16:09:04 CET 2008

On Wed, Nov 12, 2008 at 12:03:00PM +0100, Casper Gielen wrote:

> Zo'n kaart gebruikt het grootste deel van de tijd maar een fractie van z'n
> topvermogen (net als de meeste anderen onderdelen).
> Maar als hij een keer hard aan het werk gaat is het direct het meest
> belastende onderdeel van je computer.
> Aangezien je vraagt over "de recente midden en top klasse" ga ik er vanuit
> dat je ook van plan bent om die kaart serieus te gaan gebruiken.
> Het verveldende van een voeding die het net niet aan kan is dat het meestal
> wel merkt, maar vreemde problemen gaat veroorzaken, zoals spontane crashes.

Iedereen bedankt voor het kommentaar.

M'n vermoedens worden bevestigd door jullie antwoorden.
Ik zie er dus vanaf. Ik heb geen zin in de extra kosten en werk
verbonden aan het vervangen van de voeding (hoewel het niet de
bedoeling was de kaart echt serieus te gebruiken (gamen en zo)).

Ik wilde eventueel een oude nvidia kaart vervangen door een
relatief recente amd/ati om de verfraaingen mbv 'plymouth'
+ 'kernel modesetting' te kunnen beleven onder fedora 10.

Alexander