[linux] vreemd probleem met hotkeys

Hans Paijmans j.j.paijmans op uvt.nl
Zo Nov 30 11:53:24 CET 2008

hallo,

Ik gebruik een laptop met Kubuntu 8.10. Daarop draai ik nxclient
3.2.0-14 voor Linux om contact te leggen met een machine waarop Suse
10.3 draait. Uiteraard werkt dat volkomen transparent.

Na de gewone dagelijkse update van de laptop doet zich opeens het
volgende probleem voor: de up-arrow key in een konsole-window op de 10.3
machine haalt opeens niet meer het vorige bash commando terug, maar
start ksnapshot. De key wordt via de nxclient klaarblijkelijk opeens
doorgegeven als een alt-f12...
Gewoon op de laptop in een konsole werkt de up-arrow normaal.

Ik heb geen flauw idee waar ik dit zoeken moet, maar het is wel heel
lastig voor een commandline-junk. Iemand een idee?

Paai

--
Dr. J.J. Paijmans
Tilburg University: Dept. of Linguistics & AI                013-4662693