[linux] Re: minimale configuratie om mail te sturen

Hans van der Made nllgg op ukemi.com
Ma Okt 13 09:57:12 CEST 2008

Daniel von Asmuth wrote:
> Zelfs weinig configuratie is al veel.... Mijn laptopje krijgt per DHCP
> een IP adres, default gateway en hostname toebedeeld, afhankelijk van
> in welk netwerk het zich toevallig bevindt. Hoe zou DHCP de mail hub
> automagisch kunnen configureren?

Zoals Hans al ondervond: vaak werkt het zonder configuratie.

Op een laptop zou ik de voorkeur geven aan een SMTP-server die
versleuteling en authenticatie ondersteunt. Zo kan je overal dezelfde
SMTP-server gebruiken, zonder problemen. Zonder authenticatie pakt een
SMTP-server alleen mail aan vanuit zijn eigen netwerk (IP-reeksen), wat
betekent dat je moet wisselen van SMTP-server wanneer je via een andere
provider of bedrijfsnetwerk bent aangesloten.

Groet,

Hans