[linux] Re: vertragingen in internetperformance

Fred Mobach fred op mobach.nl
Do Okt 16 16:02:01 CEST 2008

On Thursday 16 October 2008 08:09, dick kampman wrote:
> Ik heb Ubuntu 8.04 of OpenSuse 11.0 gebruikt om mijn huidige
> breedbandverbinding te ontvangen.
>
> Als ik met Firefox het internet opga, onstaat na enige tijd
> gegantische vertragingen in de performance. Alsof er iets op de
> achtergrond draait. Maar "top" laat niet zien, dat er iets draait,
> dat mijn volledige CPU in beslag neemt. Firefox neemt wel 11% CPU
> maar dat kan m.i. toch niet het probleem zijn.
>
> Ik dacht dat het misschien iets te maken had met de
> "debug"-mogelijkheden in /etc/syslog.conf. Maar ook dat lijkt de
> oplossing niet te zijn.

Ik heb onlangs iets gelezen over performance problemen bij Firefox omdat
die zo'n beetje teveel updates zat te doen in een database waarin hij
bepaalde zaken bijhoudt. Het zou dus wel eens I/O gerelateerd kunnen
zijn i.p.v. CPU gerelateerd.
--
Fred Mobach - fred op mobach.nl - postmaster op mobach.nl
website : http://fred.mobach.nl