[linux] Re: vertragingen in internetperformance

dick kampman dkampman op xs4all.nl
Do Okt 16 21:24:17 CEST 2008

On Thursday 16 October 2008 18:02:36 Hugo van der Kooij wrote:

> Dat zou betekeken dat je een DSL kaart aan boord hebt. En dat lijkt me
> wat stug. Je netwerk is dus niet zo eenvoudig.

Ik drukte me vermoedelijk verkeerd uit. Het loopt via een ethernetkaart.

> Hangt er maar net vanaf wat daar gebeurd.

Als ik sta te wachten, zonder actie in mijn browser, dan moet er "iets" toch
100% van mijn cpu-tijd nemen?

> Dit vraagt typisch om eens met vmstat te kijken wat de machine aan het
> doen is. (Wellicht loopt firefox uit het geheugen?)

vmstat was mij niet bekend. Ik zal het gaan proberen.

> Verder is het goed om eens te controleren of je DNS config wel goed is.
> Dat hakt er altijd lekker. Zeker als je praatzieke plugins gebruikt.

Iemand anders meldde mij dit ook al. Ik neem aan dan ik dan
in /etc/resolv.conf moet kijken.

Bedankt in ieder geval

Dick Kampman
dkampman op xs4sall.nl