[linux] Op zoek naar het goede insteek-kaartje. (Was: Op zoek naar Linux driver voor USB modem 'Dynalink 128U+')

Bas Roufs basroufs op gmail.com
Do Okt 23 16:49:02 CEST 2008

Beste Martijn, Geert, beste allemaal

Van jou, Geert, begrijp ik nu dat ook een geïnstalleerde hfc_usb -
driver géén verbinding tot stand brengt.
Mijn eigen experimenten én andere meerdere bijdragen van anderen
wijzen in dezelfde richting. Daarom zie ik bij deze af van het verder
zoeken in die richting en concentreer ik me verder op mogelijke andere
oplossing via een ander pcmcia- of USB-apparaatje.

Jij, Geert, schreef zojuist:

> Ja, die pcmcia poort is een soort pcislot, maar dan voor ander type
> kaartjes en daar kan je dus een netwerkkaartje insteken. Dan is het alleen
> een kwestie van de goede vinden, die dus werkt met die klaptop en met je
> favoriete distributie en je bent klaar.

Bestaan er kaartjes die kunnen communiceren met draadloze modems of
(via een draad/ RJ6-stekkers) met een ethernetmodem?
Zoja, hoe vind ik dan een bruikbare die past in mijn laptop? Met
andere woorden: waar moet ik precies naar vragen/ zoeken?

Op de internetpagina met de specificaties van mijn laptop staat
hierover het volgende:

"PC Card Slots  	One Type I, II or III PC Card Slot which supports
both 32-bit CardBus (Full support in Windows 9.x) and 16-bit PC Cards"

Betekent dit dat ik kan gaan zoeken naar 'Type' II, II of III PC
Kaart' met  een 32-bit of 16-bit PC kaart? Hoe kom ik er achter of
zo'n ding door Ubuntu of Xubuntu ondersteund wordt? Zijn er nog meer
dingen waar ik op moet letten?

Tot zover voor nu. Dank, groet,
Bas.

--