[linux] Re: Op zoek naar het goede insteek-kaartje. (Was: Op zoek naar Linux driver voor USB modem 'Dynalink 128U+')

Bas Roufs basroufs op gmail.com
Vr Okt 24 21:22:07 CEST 2008

Beste Aart, Beste A|llemaal
'
> Als ik me niet vergis wilde je Ubuntu op die laptop zetten.
Klopt. Om precies te zijn: een lichte vorm van Ubuntu waarmee je goed
kunt werken met beperkt geheugen, langzame processor en kleine harde
schijf.
Op een ander forum zijn mij twee varianten aangeraden:
* Xubuntu via een 'Alternate' CD, met een niet-grafisch installatiemenu.
* Ubuntu via een 'minimal image', en daarbij zo'n optie kiezen dat ik
van elk niet strict noodzakelijk softwarepakket beslis of ik deze wel
of niet installeer.
Ik ben er nog niet over uit welke van deze varianten ik zal nemen.

>Op de site van Ubuntu kun je uitgebreid vinden welke hardware wordt ondersteund. Ik
> verwacht dat naast een groot aantal ethernet insteekkaartjes ook vrij
> veel WiFi kaartjes inmiddels worden ondersteund. Ik ga daar altijd
> kijken voor ik hardware koop.

Dat is een nuttige tip. Misschien kun je nog de precieze URL van deze
hardwarepagina doorgeven. Ik wil deze sowieso raadplegen voordat ik
iets aanschaf.

Tot zover voor nu. Vriendelijke groet,
Bas Roufs
--