[linux] Re: Niet in staat nieuw gecompileerde kernel op te starten

Do Dec 24 14:32:45 CET 2009

On Tuesday 22 December 2009 11:30:38 Paul Slootman wrote:

> OK, je gebruikt dus een initrd.
> Die file dat ie niet kan vinden bestaat blijkbaar niet in die initrd.
>
> Ik vind het wel wat merkwaardig dat je kernel "2.6.32-0" heet, maar dat
> ie "2.6.32-0.2-pae" gebruikt bij de modules.dep. En dat de initrd weer
> gewoon "2.6.32" zonder verdere toevoegingen heet.
> Ik zou het in die hoek zoeken.
>

> Paul

Dank je dat je de moeite hebt genomen de foto van mijn beeldscherm te
analyseren, al verdiende de kwaliteit ervan niet bepaald een pluim.
Ik heb het vermoeden dat mijn configuratie op het ogenblik redelijk in orde
is, voor zover dat kernel+initrd+Map betreft.
Er blijken echter andere problemen mee te spelen. Ik heb een foto van een
bootscherm gepost op mijn homepage (www.xs4all.nl/~michkloo/bootmsg.html)
Tijdens het booten lijkt het systeem een schijf niet te kunnen lezen, zodat
het komt met de melding
Fatal: could not load /lib/modules/2.6.32-0.2-pae/modules.dep: No such file or
directory
Toch bestaat dit bestand, en ik vraag me af om welke reden die file niet wordt
gezien, terwijl de bestanden er wel staan.
Zou het kunnen zijn dat de bestanden - die blijkens de naam (/dev/sd*) als
scsi-bestanden worden gezien eerst een "scsi-lees-module" moeten laden, maar
dit niet kunnen omdat die modules op een scsi-schijf staan? Als dat zo is,
hoe kom ik daar dan omheen?
Alvast bedankt voor de moeite
Julien
--