[linux] Re: reverse lookups werken niet goed

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Vr Dec 25 13:48:47 CET 2009

On 12/25/2009 01:25 PM, Marcel Nijenhof wrote:

> Dit heeft te maken met dns sec.
>
> Het Uitzetten van dnssec-validation lost het probleem op.

Net drie dnssec-* verwijzingen als commentaar apart gezet, maar na een
named herstart blijft de vertraging.

# nslookup
> server 194.109.6.66
Default server: 194.109.6.66
Address: 194.109.6.66#53
> 87.248.113.14
Server:		194.109.6.66
Address:	194.109.6.66#53

Non-authoritative answer:
14.113.248.87.in-addr.arpa	name = f1.us.www.vip.ird.yahoo.com.

Authoritative answers can be found from:
> server localhost
Default server: localhost
Address: 127.0.0.1#53
> 87.248.113.14
;; connection timed out; no servers could be reached

Terwijl dat IP-nummer was gevonden door een forward lookup van
www.yahoo.com. (en dat loopt van weer via de named.ca hints, toch?)

Udo

PS: kan ik die dnssec validatie weer inschakelen en laten werken? Een
howto voor een thuisgebruiker vond ik nog niet