[linux] dmesg onder xen kernel

Robin van Leeuwen robinvanleeuwen op gmail.com
Ma Dec 28 16:54:57 CET 2009

Hallo,
Ik weet niet of deze vraag beter thuis past in een specifieke xen groep,
maar ik wil het toch graag hier proberen.

Ik wil een custom xen kernel bouwen en dat lukt op zich aardig, hij loopt
alleen
vast tijdens het booten. Normaal gesproken zou ik als ik de bootlog wil
zien,
het commando 'dmesg' gebruiken. Nu is het probleem echter dat onder xen
de bootlog getoond wordt door het commando 'xm dmesg'. Maar omdat ik
de Xen kernel niet geboot heb, werkt bij mij het commando 'xm' dus nog niet.
(  /proc/xen/capabilities: No such file or directory ).

Nu is mijn vraag. Is er een andere manier om de log van het bootproces te
zien
dan mbv het dmesg commando? Waar wordt deze log opgeslagen?

mvg,

Robin van Leeuwen