[linux] Re: Accountview boekhoudprogramma onder Wine?

Di Dec 29 08:26:16 CET 2009

On Monday 28 December 2009 14:07:29 Jan Joosten wrote:
> Beste mensen
> Heeft iemand ervaring met het laten draaien van het boekhoudprogramma
> Accountview onder Wine?
> Ik wil dat graag weten omdat mijn vrouw een cursus Basis Kennis Boekhouden
> (BKB) wil volgen dat van dit programma gebruik maakt. Systeemvereisten voor
> het gebruikte softwareprogramma alleen Windows.
> Ik ben benieuwd of me dat na jaren MS Windows van mijn pc's verbannen te
> hebben weer dwingt om ergens een kopie op te duikelen, cq om dat weer te
> installeren. Hoogste prioriteit is uiteraard om dit te vermijden.
> [...]

Je hebt in jouw vraag weinig gezegd over het feitelijke boekhouden dat je
vrouw moet leren. Het gaat om de cursus Basis Kennis Boekhouden (BKB), en is
het dan dubbel boekhouden?
Als dat zo is, is GnuCash dan niet bruikbaar? Dat is goede wijn zonder
Wine ;-)

--
Julien Michielsen
julien_at_michkloo.xs4all.nl