[linux] Re: Xen advies gevraagd

Za Jan 3 12:40:31 CET 2009

paai wrote:

> Heb je dan wel eens met Linux gewerkt? :-)

Mijn huis is al vele jaren een "windows free" zone.

> Want dan zou je weten dat geen enkele distro alles meteen
> goed doet, zeker niet op een laptop. Van de een werkt de
> wlan driver niet, de ander  kan jouw beelscherm net niet
> optimaal aansturen, enzovoorts en zo verder.
>
> En niet al die problemen zijn even eenvoudig op te lossen.

Wellicht niet als je random hardware koopt en daar dan maar van hoopt
dat het gaat werken. Maar dat is niet mijn manier.

Of je koopt je hardware omdat die wel ondersteund wordt en zelfs je
laptop zonder windows geleverd kan krijgen en lost de paar kleine rest
punten gewoon op.

Ik ben begonnen met Red Hat Linux 3.0.3 en ben van die familie nooit
meer echt van afgestapt omdat ik alles voor elkaar krijg wat ik wil met
Centos op de servers en een laptop met Fedora.

Voor de orginele vragensteller blijft dus mijn advies van kracht. Voor
Paai heb ik eigenlijk de hoop opgegeven dat hij ooit de juiste hardware
zal kopen.

Hugo.

- --
hvdkooij op vanderkooij.org               http://hugo.vanderkooij.org/