[linux] Re: Harde schijf laptop wel zichtbaar, maar niet toegankelijk.

joop gerritse jjge op xs4all.nl
Di Jan 6 17:44:45 CET 2009

On Tuesday 06 January 2009 17:28:49 Bas Roufs wrote:

> Het 'mounten' lukte net wel - dat wil zeggen: na enkele foutmeldingen zag
> je toch het groene driehoekje rechtsonder, het driehoekje dat aangeeft dat
> een harde schijf of een ander medium 'gemount' is. Anderzijds: de verwachte
> consequentie van het 'mounten', dus daadwerkelijke toegang tot de harde
> schijf, deed zich niet voor.
>
> Groet, dank,
> Bas.

Ik begrijp dat er toch niets van waarde op de schijf staat... misschien is er
nog een stuk partitietabel achtergebleven?

Wat je zou kunnen  proberen (aangenomen dat hij inderdaad leeg mag) is iets
als
dd if=/dev/zero of=/dev/hda1
en dat dan een tijdje laten lopen. Daarna zou hij iig weer gewoon toegankelijk
moeten zijn voor de Ubuntu installer.

--
J.J. Gerritse
Mühlenstraße 11