[linux] Re: Fuppes, UShare en mijn PhilipsTV

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Vr Jan 9 22:59:27 CET 2009

Op 20090109 om 13:11 schreef Hans Rood:
> Mijn nieuwe TV toon aan de achterkant o.m. een VGA-poort, een ronde
> contactopening voor een UART (helaas geen 9-pins D-connector) en een
> RJA45 contact voor ethernet-LAN.
>
> Voor dat laatste (IP address dynamisch via DHCP of statisch met de
> afstandsbediener) wordt naast ms-Media-plare 11 etc. voor Linux
> aangeraden de programma's Fuppes en UShare.
>
> Vraag: Weet iemand wat die dingen doen,

Fuppes en Ushare zijn "servers", zij hebben de data.
De "TV" is client en doet niet meer dan weergeven (displayen)

> Welke zou de beste zijn,

Met geen van beiden heb ik ervaring, ik zou echter voor UShare gaan,
omdat die ook voor OpenWRT en NSLU2 beschikbaar is.

> zijn er  alternatieven voor.

Vast wel, maar dan wissel je van protocol.

> Verder bevat de TH 180MB aan OpenSource!

TH als 'Technische Handleiding' ???

Cheers
Geert Stappers