[linux] Re: Harde schijf laptop wel zichtbaar, maar niet toegankelijk.

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Di Jan 13 09:12:37 CET 2009

On Mon, 12 Jan 2009, Bas Roufs wrote:

>De duivel zit in het detail .....

>Dit klinkt zinnig, maar ook exact dit commando leverde een 'invalid
>argument' foutmelding op.

Misschien nog een paar duiveltjes in andere details.

Eergisteren schreef je:
  Heb ik de HD (40 GB) als volgt ingedeeld:
  HDA 1, pirmaraire partitie, bootpartitie, 32 MB.
  HDA 2, primaire partitie voor ROOT, 14.999,82 MB (15 GB)
  HDA 5, logische partitie voor HOME, 22.976,08 MB (23 GB)
  HDA 3, primaire partitie voor SWAP, 1999,88 MB (2GB)
  Alle partities: FS type Linux. (Ik wil alleen maar Linux op deze HD.)
Toen had je dus /dev/hda3 voor je swap gekozen en niet /dev/hda4.

Verder kent linux een apart FS type in de partitietabel voor swap partities:
  82  Linux swap
  83  Linux
Ik betwijfel of het echt een show stopper is als je dit verkeerd hebt
(heb dat nooit uitgeprobeerd), maar het kan geen kwaad om dit gewoon goed
te doen.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica Rijnhuizen, Nieuwegein