[linux] Re: Weet iemand waarom google earth het bij mij niet meer doet?

Kees Theunissen theuniss op rijnh.nl
Di Jan 13 20:41:18 CET 2009

On Tue, 13 Jan 2009, joop gerritse wrote:

>Ik draai Slackware met KDE. Tot een tijd geleden deed google earth het gewoon,
>toen ineens niet meer. Symptoom: geen. De window manager knalt er gewoon uit,
>en ik krijg weer het kdm loginschermpje. Dat doet elke windowmanager, ook
>omgevingen als twm e.d. .
>
>In .xsession-errors zie ik niets!
>
>Downloaden van een nieuwe versie van google earth heeft ook niet geholpen.
>
>Dan is het geheugen natuurlijk de volgende verdachte-- ik heb onlangs (niet
>speciaal om deze reden) 2G geheugen geïnstalleerd. Maar nog steeds hetzelfde.
>
>Heeft iemand nog een suggestie?

Ik had iets dergelijks pakweg een half jaar geleden met slackware 12.1,
xfce desktop en een nvidia grafische kaart.

Googleearth knalde er uit, maar ik kan me niet meer voor de geest halen
of heel X mee ging.

Achteraf denk ik dat het probleem ontstaan was door de xorg-server-*
patches die Slackware op 1 juli 2008 uitgebracht heeft. Na installatie
van deze patches leek alles te werken met de proprietary nvidia driver
die ik al had draaien. Daarom had ik de nvidia driver toen niet geupdate.

Pas enkele weken later, toen ik voor de eerste keer na de installatie
van de xorg patches googleearth weer eens wilde starten, ging het
fout. Met een nieuwe driver van de nvidia website was het opgelost.

Groeten,

Kees.

--
Kees Theunissen
F.O.M.-Instituut voor Plasmafysica Rijnhuizen, Nieuwegein