[linux] Re: Fritz!Box, XS4ALL en pptp-verbinding.

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Zo Jan 18 10:39:39 CET 2009

Op 20090117 om 21:27 schreef Mark van Dijk:

> Weet iemand ook of het mogelijk is om met de Fritz!Box en XS4All een pptp-
> verbinding met linux te maken?

Bij mijn moeder staat een Fritz!Box.
Ik weet zo niet of het een 7170 of 7270 is, wel dat zij klant bij XS4ALL is.

Het kastje is vertelt welk account en wachtwoord het moet gebruiken
en maakt daarmee aan de ADSL-kant zelf een verbinding.
Aan de andere kant ( niet de ADSL-kant, de ethernet en wifi kant )
presenteert de Fritz!Box zich als IP router met DHCP server.
De (pptp-)verbinding naar de Internetprovider is dus al gemaakt.

Nu weet ik niet of dat de vraag beantwoordt,
maar dat zal wel uit de follow-up blijken.

Cheers
Geert Stappers