[linux] Re: Hoe de internetconnectie 'eth0' te activeren? - DEELS OPGELOST

Aart Koelewijn aart op mtack.xs4all.nl
Wo Jan 21 20:16:40 CET 2009

On wo, 2009-01-21 at 19:34 +0100, joop gerritse wrote:

> ... of gewoon in /etc/rc.d/rc.local de gewenste waarden ernaartoe echo-en...

Tja, en dan zit je fout zodra je in een ander netwerk wilt. Als je een
laptop probleemloos in meerdere netwerken wilt laten functioneren is het
m.i. zeer gewenst zo niet noodzakelijk er voor te zorgen dat hij in al
die netwerken met DHCP kan werken. Blijft voor mij de vraag waarom dat
in het thuisnetwerk niet lukt. Ligt dat aan de laptop of aan de router
thuis? Werkt het met deze laptop wel als je in een ander netwerk
probeert in te loggen? Eigenlijk alleen maar vragen.

Aart