[linux] x-terminal bouwen..

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Zo Jan 25 10:17:43 CET 2009

Dag,

Weet iemand of/waar er nog semi-complete oplossingen online staan om van
een diskloos PCtje een xterminal te maken?

Zelf dacht ik er aan om wat diskruimte via ATAPI over Ethernet (AoE) aan
de xterminal te bieden. Met gPXE in ROM is de kernel relatief eenvoudig
te booten.

Maar dan, na de kernel moet er wat software de lucht in om X te kunen
benaderen op de server. Ik hoef geen zware dingen maar mijn mail kunnen
lezen en wat browsen (met audio?) zou fijn zijn.
Kies ik voor `klassiek` X met alle apps op de server en alleen output op
de client? (of draai ik nog wat dingen op de diskloze client zelf)

Wat geeft de meest elegante, wellicht zelfs moderne, oplossing?

Groeten,
Udo