[linux] Re: php-puzzle...

Ronald Nooij ronald op ronsoft.nl
Ma Jan 26 14:43:16 CET 2009

Op Monday 26 January 2009 12:38:40 schreef paai:

> Vreemd...
>
> Ik heb een aantal files (executables), waarvan ik wil checken of ze
> bestaan. Daarvoor heb ik de onderstaande functie. Werkt prima op
> alle executables, behalve op eentje die Mbt heet. Toch staat die
> file in /usr/local/bin en heeft precies dezelfde permissies
> als de andere files (en werkt ook als hij wordt aangeroepen).

Verder dan een paar suggesties kom ik helaas niet:
Het is ook niet zo dat de safe mode van PHP je in de weg zit?
Ook al met shell_exec(), proc_open() of system() zitten spelen ipv exec()?

Hoogst merkwaardig. Het is ook niet zo dat het een rechten dingetje is?
En dan in de zin dat PHP scripts worden gedraaid als 'apache' terwijl
je zelf met de hand zit te testen als 'paai'? Heel voor de hand
liggend maar ik noem het toch maar even.

Succes verder.