[linux] Re: publieke omroep/ silverlight

Bas Roufs basroufs op gmail.com
Ma Jan 26 15:28:06 CET 2009

Beste allemaal

Naar aanleiding van dit bericht....

En deze: ....

> Ik ga hier eind van de week aan verder werken, ik hoop dan een draft
> voor een brief te maken gericht aan de politiek, livre, vrijschrift en
> nlluug.

...even wat ideeën van mijn kant.

Stuur de hierboven genoemde brief ook naar enkele fractieleden van
meerdere partijen die zich bezig houden met grondrechten,
grondrechtzaken, economische zaken en publieke omroep. Als er een
concept klaar is, wil ik deze wel nakijken en aanvullen. Ik heb enige
ervaring met formulering van delicate politieke vraagstukken.

GroenLinks, de partij waar ik lid van ben, zet zich al enige jaren in
voor het belang van Open Source software en open standaarden - in de
2e en 1e Kamer en in het Europese Parlement..Zie bijvoorbeeld:
http://tweedekamer.groenlinks.nl/nieuws/2006/09/06/groenlinks-presenteert-plan-open-software
Hoe dan ook: is absoluut de moeite waard daar aan de bel te trekken.
Tweede kamerleden die qua portefeuille en expertise de meeste
raakvlakken heeft met deze problematiek, is Kees Vendrik. Voor meer
gegevens zie:
http://tweedekamer.groenlinks.nl/personen/politici

Een Eerste Kamer politica die de nodige affiniteit heeft met dit
vraagstuk, is Tineke Strik. Zie voor meer info:
http://eerstekamer.groenlinks.nl/personen/politici

Verder lijkt het mij nuttig afschriften van de brief te sturen naar
relevante afdelingen van de NMA en de OPTA:
http://www.nmanet.nl/nederlands/home/Actueel/Themadossiers/Televisie_Internet_Telefonie/Index.asp
http://www.opta.nl/

Tot slot nog even dit. Een VVD politica die af en toe een goed pak
slaag uitdeelt aan Microsoft c.s. is Neelie Kroes: dat doet ze vanuit
haar hoedanigheid als Europees commissaris voor mededingszaken.

Tot zover voor nu. Vriendelijke groet,

Bas Roufs.

Op 25 januari 2009 23:14 heeft Jelle de Jong
<jelledejong op powercraft.nl> het volgende geschreven:

--
Viaconsensus