[linux] Re: X-terminal traagggg was: Re: x-terminal bouwen..

Udo van den Heuvel udovdh op xs4all.nl
Di Jan 27 11:09:39 CET 2009

Udo van den Heuvel wrote:

> Ik denk dat de traagheid komt door de kleurdiepte (in de setup van de
> NCD op 24 bits gezet terwijl ik elders 16 als max lees) en de veelheid
> van toestanden op mijn nog bescheiden Gnome desktop.
> De kleurdiepte kan ik zelf fixen, maar hoe kan ik een *kalere*
> desktop-omgeving aanbieden als de x-terminal contact maakt, versus de
> normale desktop voor de lokale inlog?

Ik heb inmiddels gevonden dat ik een separate sessie moet creeren.
In een cde omgeving kan ik die info in een subdir plaatsen met de naam
van de host (0:blabla b.v.) en voila.
Ik gebruik echter Gnome.
Hoe koppel ik die nieuwe sessie aan deze ene host?