[linux] Re: belasting...

Geert Stappers stappers op stappers.nl
Zo Mrt 1 17:46:52 CET 2009

Op 20090301 om 17:07 schreef Jan Gnodde:

> Inderdaad. Ik heb het invullen met Linux al een paar jaar geleden opgegeven.
> Ten eerste vanwege de trubbels, die de software geeft, maar ook omdat ik
> weiger digiD te gebruiken (dat moet eerst maar eens echt beveiligd
> worden...).
>
> Jan.

Ai!  Dat had ik niet gedacht.
Jan Gnodde is voor mij de man van de Knoppix kookboeken,
iemand die de moeite neemt om uit de leggen wat er aan de hand is.
Dus niet "het moet simpel"

Voor de belastingdienst ligt het anders, die zijn tevreden
omdat zij een groot deel met een kleine inspanning kunnen doen.

De fiscus uitleggen dat ie zich ook moet inspannen voor een groter[1] deel,
gaat niet lukken met te roepen "ik heb het opgegven".

Triest, maar waar.

Stappers

[1] met openstandaarden wordt het deel zelfs 100%