[linux] Wie kent www.mozilla.nl?

hans rood hansrood op xs4all.nl
Ma Mrt 2 01:14:56 CET 2009

De url http:www.mozilla.nl wordt omgeleid naar
www.mozillaforum.nl/forum. Op die site bevindt zich dikwijls een
Google-ad met onderstaande tekst.

        Downloaden Deze Browser
        Downloaden nu de nieuwe versie 2009 Gegarandeerde downloaden
        shareware-ne.com/fire

Als je daar intrapt vragen ze poeslief of je het ontwikkelteam zou
willen helpen door een sms-je te sturen naar 7222, Uiteindelijk ben je
Eur 4,50 kwijt en dan krijg je een onbruikbare nutteloze code.
Oplichters dus.

Ik heb de webmaster zojuist ge-maild, maar kan ik verder nog wat doen om
deze onverlaten aan de kaak te stellen of te stoppen.

Ze stellen de hele OSS-gemeenschap in een kwaad daglicht, daartegen
moeten we ons verzetten!

 - KPN die het telnr verhuurt,
 - google die de ad plaatst,
 - de shareware.ne club, de waarschijnlijk Nederlandse mispunten zelf
aanpakken,
 - uitgebreid waarschuwen tegen die onverlaten ....
Wie weet er iets beters??

hansr