[linux] Re: cannot submit datapipe for urb 0, error -22: internal error

Jelle de Jong jelledejong op powercraft.nl
Di Mrt 3 19:50:44 CET 2009

Ulrich Grün wrote:
> Hallo,
> sinds ik mijn Laptop (IBM ThinkPad R40e) geupdated heb van Debian4.0 naar Debian5.0
> loopt (een deel van) mijn USB-systeem vast, wanneer ik muziek beluister.
> De logings zien er dan als volgt uit:
>
> Mar  3 18:14:52 debian kernel: timeout: still 8 active urbs..
> Mar  3 18:14:52 debian kernel: cannot submit datapipe for urb 0, error -22: internal
> error
>
> Dit probleem is niet helemaal nieuw voor mij. Mijn laptop heeft vanaf het begin al
> niet lekker met mijn USB-geluidskaart (M-Audio Sonica Theater) samengewerkt. Onder
> [...]

Ik heb aardig wat ervaring met usb audio en de problemen hiermee gezien
mijn multiseat systemen gebruik maken van usb audio per seats.

Mijn eerste vraag is zit deze usb audio direct op de root hub? Hoe ziet
je usb tree eruit? Wat is de lengte van kwaliteit van de usb kabels?

USB audio gebruikt vaak isochronous transfers, hierbij heeft het max
power profiel ook gevolgen voor de werking.

Met vriendelijke groet,

Jelle de Jong