[linux] Re: Gezocht: Linux config tool voor axis webcam

Folkert van Heusden folkert op vanheusden.com
Wo Mrt 4 21:12:20 CET 2009

> Doet ie niet gewoon DHCP? Dan een nmap -sP van je netwerk en dan zie je
> 'm wel terug :)  Of tail -f /var/log/syslog terwijl je 'm aan zet... er
> van uit gaande dat je systeem ook de dhcp server is.
>
> Ik heb ooit jaren geleden een Axis 210 ofzo netwerk camera ingesteld,
> maar kan mij niet herinneren dat ik daar moeilijke dingen voor hoefde te
> doen.

Ja of wat je doet: tcpdump draaien en dan tegelijk een "whois"
arp-request op 't mac-adres van de camera je lan op sturen. Dan moet die
camera z'n ip-adres geven.

Folkert van Heusden

--
Feeling generous? -> http://www.vanheusden.com/wishlist.php